در یک رویداد تاریخی، اعتصاب نامحدود کارگران سامسونگ که کمتر از یک ماه به طول انجامید، با بازگشت کارگران به سر کار پایان یافت.

به گزارش نیویورک تایمز، هزاران کارگر سامسونگ الکترونیکس کره جنوبی که از ماه گذشته اعتصاب کرده بودند، به دلیل عدم دستیابی به توافق با این غول فناوری، به محل کار خود بازگشتند. این اعتصاب که اولین اقدام جمعی کارگران سامسونگ در تاریخ چند دهه‌ای این شرکت محسوب می‌شود، با وجود امیدهای اولیه، به نتیجه مطلوب نرسید.
ماه‌ها مذاکرات بین اتحادیه کارگری و شرکت سامسونگ بر سر افزایش دستمزد، پاداش‌ها و تعطیلات بیشتر، به بن‌بست رسید. پس از یک روز اعتصاب هشدارآمیز در ماه ژوئن، کارگران در ماه ژوئیه اعتصاب نامحدود را آغاز کردند. با این حال، فشارهای مالی ناشی از این اعتصاب طولانی‌مدت، رهبران اتحادیه را مجبور به پایان دادن به آن کرد.

«سون وو-موک»، رئیس اتحادیه کارگری سامسونگ، در این باره گفت: «25 روز از اعتصاب گذشت و متأسفانه به نتیجه‌ای نرسیدیم. به عنوان رهبر اتحادیه، از اینکه نتوانستم مطالبات همکارانم را برآورده کنم، عذرخواهی می‌کنم.»
وی همچنین افزود که اتحادیه در آینده به برگزاری اعتصاب‌های کوتاه‌مدت و ناگهانی ادامه خواهد داد.
سامسونگ در طول اعتصاب اعلام کرده بود که این اقدام تأثیری بر تولید شرکت نخواهد داشت. با بازگشت کارگران به سر کار، به نظر می‌رسد که این ادعا تا حد زیادی صحیح بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید