امروز، کمپ تابستانی سان‌ولی که به عنوان مکانی برای گردهمایی نخبگان دنیای تکنولوژی، رسانه، ورزش و مد شناخته می‌شود، آغاز به کار کرد. این رویداد که به طور سالانه در آیداهو، آمریکا برگزار می‌شود، میزبان چهره‌های سرشناسی همچون تیم کوک، مدیرعامل اپل، بیل گیتس، بنیانگذار مایکروسافت و سم آلتمن، مدیرعامل OpenAI است.

کمپ سان‌ولی در سال ۱۹۸۲ توسط هربرت آلن، بنیانگذار Allen & Co، تاسیس شد و از آن زمان تاکنون به عنوان محلی برای تبادل نظر، ایده‌ها و برقراری ارتباطات کلیدی بین افراد برجسته در حوزه‌های مختلف تبدیل شده است. هر ساله، تعدادی محدود از افراد شاخص به این رویداد دعوت می‌شوند تا در فضایی صمیمی و دور از هیاهوی رسانه‌ها با یکدیگر گفتگو و تعامل داشته باشند.

حضور در کمپ سان‌ولی به منزله‌ی عضویت در یک باشگاه خصوصی از نخبگان است. افراد عادی و حتی خبرنگاران اجازه ورود به این کمپ را ندارند و فقط تعداد محدودی از رسانه‌ها مجاز به پوشش خبری مختصری از مراسم افتتاحیه هستند. این امر سبب شده تا بسیاری از اتفاقات و گفتگوهای پشت درهای بسته‌ی سان‌ولی، رازآلود باقی بماند.

با وجود جنبه‌ی تفریحی این رویداد، سان‌ولی فرصتی بی‌نظیر برای افراد حاضر جهت برقراری ارتباطات جدید، تبادل ایده‌ها و انجام مذاکرات تجاری فراهم می‌کند. نمونه‌های بارز این موضوع، توافق دیزنی برای خرید ABC در سال ۱۹۹۵ و نهایی شدن معامله خرید AOL توسط ورایزن در سال ۲۰۱۵، هر دو در خلال این رویداد، رقم خوردند. در سال ۲۰۱۳ نیز جف بزوس، مدیرعامل آمازون، خبر خرید واشنگتن پست به قیمت ۲۵۰ میلیون دلار را در همین کمپ اعلام کرد

دیدگاهتان را بنویسید