شرکت Synchron، پیشرو در حوزه فناوری عصبی، در اقدامی جدید، از ادغام هوش مصنوعی ChatGPT در تراشه مغزی خود خبر داد. این گام مهم، امیدی نو را برای افراد دارای معلولیت شدید حرکتی به ارمغان می‌آورد و به آنها امکان می‌دهد تا با استفاده از قدرت ذهن خود، ارتباطات واضح‌تر و دقیق‌تری برقرار کنند.

ChatGPT با تجزیه و تحلیل فعالیت‌های مغزی، پاسخ‌های طبیعی و فوری به پیام‌های متنی و گفتاری دریافتی توسط بیمار ارائه می‌دهد. این امر، تعاملات بی‌واسطه و روان بین انسان و هوش مصنوعی را امکان‌پذیر می‌سازد.
در ویدیویی که توسط Synchron در یوتیوب منتشر شده است، شاهد استفاده یک بیمار مبتلا به ALS (اسکلروز جانبی آمیوتروفیک) از این فناوری هستیم. این بیمار با استفاده از تراشه مغزی و ChatGPT، قادر به مکالمه با پزشک، تنظیم قرار ملاقات و شرح درد خود به طور مستقیم با ذهن خود است.

Synchron که در سال 2012 تاسیس شد و از حمایت میلیاردرهای حوزه فناوری مانند بیل گیتس و جف بزوس برخوردار است، علاوه بر این نوآوری، در حال توسعه ایمپلنتی است که به افراد بیمار امکان کنترل رایانه و سایر دستگاه‌ها را با استفاده از ذهن خود می‌دهد. این فناوری انقلابی، شباهت‌هایی به ایمپلنت‌های استارتاپ نورالینکِ ایلان ماسک دارد.

دیدگاهتان را بنویسید