مارک زاکربرگ، بنیانگذار و مدیرعامل متا، در مصاحبه اخیر خود بر اهمیت حیاتی مهارت‌های فنی در تیم رهبری شرکت‌های فناوری تاکید کرده است. او معتقد است که فقدان این مهارت‌ها در سطوح بالای مدیریتی، می‌تواند یک شرکت را از رسیدن به پتانسیل کامل خود باز دارد.

او درباره تجربه حضورش در سیلیکون‌ولی می‌گوید:
«مدیرعامل یک شخص فنی نبود، هیچ یک از اعضای هیئت مدیره فنی نبودند. در تیم مدیریتی فقط رئیس مهندسی مهارت‌های فنی داشت و دیگران اینطور نبودند. اگر چنین تیمی داشته باشید، شما یک شرکت فناوری نیستید.»

زاکربرگ که خود از سنین جوانی به برنامه‌نویسی و فناوری علاقه‌مند بوده، در تجربه اولیه خود از سیلیکون‌ولی متوجه شد که بسیاری از شرکت‌ها، مدیران اجرایی و اعضای هیئت مدیره فاقد دانش فنی کافی هستند. به گفته او، این موضوع باعث می‌شود تا شرکت نتواند به عنوان یک بازیگر اصلی در صنعت فناوری مطرح شود.

زاکربرگ در ادامه توضیح می‌دهد که چگونه سعی‌کرده چنین چیزی در متا وجود نداشته باشد:
«فکر می‌کنم یکی از چیزهایی که همیشه به آن توجه داشته‌ام این بوده که افراد زیادی را در تیم مدیریتی خود می‌خواهم، آن‌ها عمدتاً افرادی را شامل می‌شوند که گروه‌های محصول بزرگ را مدیریت می‌کنند و از طریق مسیرهای فنی مختلفی در شرکت حضور دارند. و فکر می‌کنم [در این تیم] تعادل وجود دارد.»

به نظر می‌رسد که زاکربرگ با تاکید بر اهمیت مهارت‌های فنی در رهبری شرکت‌های فناوری، می‌خواهد به مدیران آینده این صنعت پیامی روشن بدهد: اگر می‌خواهید در دنیای فناوری موفق باشید، باید خودتان هم به فناوری مسلط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید